zaterdag 2 juli 2011

Wortel schieten

Het is zaterdagmiddag... Ik zit onderuitgezakt op de bank, te genieten van een kop koffie en lekker broodje, en uit te rusten van de hardlooptraining. Het was weer gezellig vanochtend! Hoewel het ook even minder gezellig was - het was op een gegeven moment wat spannend. Tijdens een zgn. "fartlek" (dat is een Scandinavisch woord - betekent vaartspel), dat dit keer een soort tikkertje was, viel één van de lopers uit de groep. Hij kwam ongelukkig terecht, op zijn heup. Hij had behoorlijke pijn, en moest stoppen met de training. De trainer vond het erg vervelend dat dit was gebeurt. Ikzelf dacht: "wat vervelend voor die man... Maar wat goed dat dit soort ongelukjes dus echt vrijwel nooit gebeuren." (je begrijpt... dit klop ik nu even af op een stuk ongeverfd hout)

Het weekend is nu begonnen. En ik ga... wortel schieten! Haha, ik weet niet precies of deze uitdrukking wel op zijn plaats is. Maar ik ben dus van plan om lekker thuis aan te rommelen. De uitdrukking "ergens wortel schieten" heeft wel te maken met je ergens thuis voelen en er lang blijven. Nou, dat klopt. Ik voel mij in mijn huisje zéér thuis! De afgelopen maand ben ik in weekenden en tijdens mijn vakantie veel weggeweest. En ik mis dan het "thuis-zijn".
Vroeger voelde dat "thuis" alleen maar zo op de plek bij mijn familie. Ik zei ook nog nadat ik op mezelf ging wonen dat ik "naar huis ging" wanneer ik naar mijn moeder of vader ging. Maar dat is al een tijd niet meer zo. Mijn eigen huisje is mijn "thuis". Hier heb ik "wortel geschoten" ;-)

Ruim anderhalf jaar geleden kocht ik mijn appartement. Eén van de meest serieuze beslissingen in mijn leven. Ik viel vrij snel voor het appartement. Het had zoveel ontzettend positieve punten voor mij: een prachtig uitzicht, veel licht, veel mooie natuur vlakbij, een groene omgeving en toch dichtbij "de stad", winkels in de buurt, goed bereikbaar met openbaar vervoer en op fietsafstand van mijn werk. Daarnaast was het een betaalbaar appartement. En voldoende ruimte, en ook een balkon (zelfs twee!).

Behalve dat ik dit weekend ga aanrommelen in mijn huisje zijn er wel dingen die moeten gebeuren. O.a. huiswerk maken voor de opleiding, en mijn huisje opruimen en schoonmaken. En dat laatste... iets grondiger dan dat ik de afgelopen weken heb gedaan. Door drukte had ik weinig tijd en ook weinig puf om te gaan schoonmaken. Maar eens moet zoiets toch gebeuren...! ;-)

Fijn weekend allemaal!

1 opmerking:

  1. Lekker, dat je je zo thuis voelt in je appartement! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd thuis moet zijn als ik een paar dagen veel weg ben geweest. Ook als we van vakantie terugkomen vind ik het heerlijk. Ik vraag me stiekem af wat ik leuker vind... weggaan naar de vakantiebestemming of terugkomen :o En dat wortelschieten wat jij zegt... ik noem dat altijd aarden. 't Komt natuurlijk op hetzelfde neer, maar het heeft ook te maken met 2 benen op de grond staan. Als ik te druk ben gaat de energie teveel naar m'n hoofd, met alle nare gevolgen van dien ( 'k ben een écht hoofdpijnmens) en dan zorgt de rust ervoor dat je ook nog voelt dat je benen hebt... Veel plezier dit weekend, veel rust toegewensd!!

    BeantwoordenVerwijderen