zaterdag 23 juli 2011

Een heel goedkope sportschool!

De sportschool waar ik naartoe ga is echt ideaal. Het is er niet zo klam en zweterig, integendeel: er is voldoende frisse lucht. Het is er zeker niet eentonig. Geen harde muziek. Geen spiegels waarbij je continu met je eigen spiegelbeeld wordt geconfronteerd. Geen strakke peperdure sportschooltenues worden er gedragen. Geen gedoe met dure abonnementen waarbij je dient te kiezen uit hoeveel keren per week/maand je wilt sporten, en waarbij het dan nog de vraag is of dat aantal haalbaar is.
En: de reisafstand naar de sportschool kan je kiezen.
'Mijn' sportschool is namelijk overal: sporten in de buitenlucht.

Vanochtend had ik afgesproken met een loopmaatje om in het bos te gaan hardlopen.
Dus ik stapte rond half 10 op de fiets richting een mooi landgoed hier in de buurt. Een halfuurtje later was ik er. En de warmingup had ik op de fiets al gehad.
Zij kwam ook net aangefietst. En we vertrokken voor onze duurloop. Het weer zat mee: we hadden lekker zonnig weer, het was niet te koud en gelukkig ook niet te warm.
We hebben een uur gelopen - door bos en over heide. Een prachtig gebied!
We vonden het zeker voor herhaling vatbaar - om in dit gebied een duurloop te lopen.
Moe maar voldaan stapte ik weer op de fiets richting huis. Heerlijk 2 uurtjes buiten geweest.

1 opmerking: