vrijdag 29 juli 2011

Glimlach

Vandaag had ik weer regelmatig momenten dat ik moest glimlachen terwijl ik luisterde naar de kinderen.
Ik zal 2 van die momenten delen met jullie.
Als eerste over een meisje van 3,5 jaar: L. Toen we vanmiddag klaar waren met de broodmaaltijd, en de monden en handen van de kinderen weer schoon waren, stormden de kinderen van tafel. De deur stond open, en iedereen ging even lekker rennen. Tja, soms krijg je van aan-tafel-zitten zùlke 'beweegkriebels', dan mòet je even uitrazen! L. kwam al snel weer binnen en riep: "kijk! Zij is op sokken naar buiten geliept!"
Ik vond het zo'n mooie verspreking. Die werkwoorden zijn ook zo lastig om op de juiste manier om te buigen... .

's Middags keek een meisje van 1,5 jaar gefascineerd naar een hoepel. Ik bedacht om de hoepel proberen te laten rollen. Dit ging redelijk goed, en zij volgde telkens de hoepel. Heel wat meters rolde de hoepel vooruit, en zij liep ernaast mee.
Meer kinderen vonden het leuk, en de oudere kinderen wilden het zelf proberen. Dus ik besloot meer hoepels uit de schuur te pakken.
F., 3,5 jaar: "wat ga je doen? O, leuk! Je pakt meer huppels!"

3 opmerkingen:

  1. Leuk idee, die hoepel, ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die uitspraken toch altijd schattig! Ik zou willen dat ik toen al blogde. ´k Weet ze echt niet allemaal meer van mijn kinderen, jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Die uitspraken zijn echt geweldig, en ook bijzonder vind ik altijd. Nog niet aangetast door onze cultuur, en nog vrij in het denken.

    BeantwoordenVerwijderen