vrijdag 12 november 2010

Regen, wind... storm!

Hehe, ik ben blij dat die storm is gaan liggen. Ik werd er zelf vanbinnen onrustig door, merkte ik.
De kinderen ook. Gisteren waren ze toch een stuk drukker dan vandaag.
Hoewel we vandaag ook regelmatig "noodgedwongen" hebben staan uitwaaien buiten. Een aantal kinderen heeft dat gewoon zó sterk nodig. Dan kunnen ze hun drukte binnen niet kwijt en mòeten even uitrazen....
Hard rennen of met de fietsjes over de paden rijden, of het bultje af. Even hard roepen, of rondjes draaien, huppelen, van alles eigenlijk.
Ikzelf vind het ook heerlijk. Als ik te lang binnen zit heb ik het echt nodig - even frisse lucht opsnuiven. Ben dan ook erg blij met dit soort werk. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan dènken om hele dagen in een gebouw te zitten waarvan de ramen gesloten blijven maar een airco-apparaat zgn. frisse lucht door het gebouw heen circuleert.

Normaalgesproken vind ik ook het fietsen naar en van mijn werk erg fijn. Ook even lekker in de buitenlucht - hoofd leegmaken, of juist wat dingen overdenken. Alleen als het regent, of stormt zoals gisteren en vanochtend, dan zie ik tegen het fietsen op. En gek genoeg valt het juist dan hèèl erg mee. Gewoon het regenpak aan en gaan. Misschien ook wel fijner als je je helemaal hebt voorbereidt op regen en storm. Want halverwege een fietstocht een enorme plensbui over je heen krijgen..... Ooohhh, da's echt niet fijn!!

1 opmerking:

  1. Onze dochter was ook zoooooooooooooooooooo druk woensdag en gisteren, volgens mij had ze echt de storm in haar lijf zitten.
    Vandaag heeft ze de hele dag lief met de klei gespeeld.
    Gelukkig blijft het nu weer een tijdje rustig.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen