zaterdag 20 november 2010

Afwegingen

Volgende week wordt als het goed is mijn salaris weer op mijn rekening gestort. Vandaag had ik de boodschappen gedaan voor komende week. En nu kon ik dus ook uitrekenen hoeveel ik gemiddeld heb uitgegeven aan voeding de afgelopen maand. Dat is 31,40 euro, gemiddeld per week. Aangezien ik voor mezelf een budget heb vastgesteld van 30 euro per week, ben ik er dus wel ietsje overheen gegaan. Maar....: ik kocht heel veel biologisch. Melk, eieren, vlees, aardappels, sommige groente, .... allemaal bio!
En ik merk dat ik vooral de melk erg lekker vind.

Nadat ik wat filmpjes van The Story of Stuff zag, ben ik hard gaan nadenken over de verzorgingsproducten in mijn badkamertje. Eigenlijk wil ik het liefst ook overstappen op meer biologische producten. Beter voor mezelf en ook beter voor het milieu. Ik heb besloten eerst op te maken wat ik heb - en vervolgens over te stappen op de biologische producten. Omdat mijn shampoo en facewash (tja, ik gebruik altijd het engelse woord...) al redelijk "op" waren heb ik bio-shampoo en - facewash al besteld. Jaja, bestèld. Soms kies ik ervoor om lekker makkelijk te doen. Ik zocht laatst in 1 van de natuurwinkels naar een natuurlijke shampoo... maar kon niet iets vinden wat mij geschikt leek. Nu kost het mij soms erg veel energie om winkel in en winkel uit te gaan, dus bestellen via internet is voor mij ideaal!

Daarnaast heeft o.a. het boek "No Impact Man" - ik schreef een aantal logjes terug hierover - mij over meerdere zaken laten nadenken. O.a. over papierverspilling - of "bomenmoord" zoals de schrijver van het boek het waarschijnlijk zou noemen. Op mijn brievenbus heb ik al een hele tijd terug de "nee-nee"-sticker geplakt. En dat scheelt enórm veel papier, dus ook enorm veel "dooie bomen" ;-) Geen reclamefolders meer (waarom zou je die ook allemaal laten bezorgen?? Via internet kun je ook reclames doorzoeken). Geen papier-rotzooi.
Nu lees ik zelf ook geen krant - scheelt ook in de papiermassa. Alleen ik had deze maand wel een proefabonnement op een tv-gids. Die heb ik nl niet - en mis ik eigenlijk ook niet echt. Deze gids werd dus keurig iedere week bezorgd. En een paar dagen terug belde een mevrouw met de vraag of ik blijvend lid wil worden. Nou, nee.... Ik merk er toch te weinig in te lezen - het krantje staat boordevol artikelen en die verdwijnen ongelezen bij het oud papier. Als ik wil weten wat er op tv komt, dan doe ik de tv aan of ik kijk op internet. Dus eigenlijk vind ik het zonde - al dat papier dat grotendeels ongelezen weer weggegooid wordt.

Voor een deel van mijn "oud papier" heb ik afgelopen week weer 15 euro verdiend! Ik had een jaargang van een tijdschrift, en via MP heb ik het verkocht.
Eerder al had ik ook een jaargang verkocht, ook voor 15 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten