vrijdag 16 december 2011

Knipoog

Wat mij vandaag overkwam.... Ik kreeg een knipoog van een meisje van 16 maanden oud....!! Misschien denk je nu: "dat zal wel toevallig zijn geweest... misschien trilde een oogspiertje ofzo....". Maar nee, dit was echt een bewuste 'vette' knipoog. Ze liep nogal nonchalant op mij af (ze kan sinds een paar maanden lopen en dit loopje kwam op mij iets nonchalanter over dan normaal), terwijl ik op kindhoogte op 1 van de onderste treden van ons trapje zat (we hebben in ons lokaal een hoger gelegen gedeelte). Ze keek mij vrolijk aan, en hop.... een knipoog! Ik moest erg lachen....
En gedurende de dag hebben we nog heel vaak naar elkaar geknipoogd.

's Ochtends vertelde haar moeder al dat A. (het meisje) kan knipogen. We vierden met de groep het verjaarsfeestje van A.'s oudere zus, en hun moeder maakte foto's. Hun moeder kwam een foto aan mij laten zien. Precies, van de knipoog van A.
Ik had het nog nooit gezien, een kindje dat nog zo jong is en al heel bewust kan knipogen. Ik herinner mij zelfs nog dat ik het als kind zo lastig vond. Met één oog knipogen.... dat lukte mij echt niet. Telkens gingen beide ogen tegelijk dicht. Dus gaf ik met behulp van mijn vingers een knipoog. De oogleden even handmatig dichtdrukken.

2 opmerkingen:

  1. Mooi zeg, dat zo´n kindje dat al zo goed kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Mijn man vertelde dat zijn zusje ( 12 jaar verschil) op die leeftijd kon fluiten. Dat heeft tot heel wat hilariteit geleid. Net als dit knipogen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen