dinsdag 20 december 2011

'Budget-salade'

Vandaag lekker een dag vrij. En omdat ik nog steeds aan het opkrabbelen ben - voel me al een aantal weken niet lekker - wilde ik behalve boodschappen en klusjes even zien hoe het gaat.... en misschien de rest van de dag 'niksen'.
En dat werd het. 's Ochtends moest ik in het centrum zijn voor een aantal boodschappen. Erna koffie gedronken, wat gegeten. En toen was de energie alweer op. Dus eerst op bed. Rond 15 uur weer uit bed... En de boodschappen die ik in de supermarkt hier vlakbij doe gedaan.
En erna even helemaal niets.

Voor het avondeten had ik nog een restje van gisteren om op te warmen. En ik wilde er een salade bij maken. Alleen nu had ik niet zo veel gekocht voor een salade. Een avocado en een komkommer. De avocado was in de aanbieding. Ik dacht na... hoe kan ik hiervan een leuke en vooral lekkere salade maken? Ik ging 'op speurtocht in de koelkast' ;-) Uiteindelijk aangevuld met wat zilveruitjes, en stukjes geitenkaas. Een dressing gemaakt van azijn, mosterd, honing en peper en zout.

Morgen weer een opleidingsdag. Daar heb ik zin in!
En donderdag een ochtend werken, en vrijdag nog een hele dag.
De komende tijd is een beetje een rare tijd op mijn werk; er worden een aantal kinderen 4 jaar, en we nemen een paar weken achter elkaar afscheid van 1 of 2 kinderen per week. Dus nog even genieten van deze kindjes in de groep - een laatste keer knuffelen, kletsen, verhaaltjes lezen, grapjes maken.... De kinderen zelf vinden het geloof ik ook best lastig, het naderende afscheid. Nog iets meer dan gewoonlijk wordt toenadering gezocht. Een jongetje bleef maar vlakbij me, en zodra ik even naar de keuken liep, liep hij meteen achter mij aan. "Wat ga je doen?" zei hij - en dit ging nog een tijdje door. Alsof ìk degene was die wegging, en ook nog eens heel plotseling weg zou kunnen gaan ;-)
Een meisje dat bijna 4 is, speelde haar mooie fantasiespel (echt, wat heeft zíj een ongelooflijk creatief vermogen voor fantasiespel!) vol overgave. En heel vaak kwam zij even aan mij vertellen wat er nu gebeurde in het spel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten