maandag 6 september 2010

Vlinder

Weer een heerlijke dag met de kinderen in de tuin van het kinderdagverblijf waar ik werk.
Zoals zovele dagen :-)
Het begint al echt herfstig te worden. Hoewel de druiven flink groeien, en ook de paprika's en kruiden in de moestuin - groeien ook de vele paddestoelen.
Gelukkig fladderen er ook nog vlinders door de tuin. Dat ziet er zo vrolijk en zomers uit. Vandaag zagen we er veel!
Ik wees de kinderen erop. Ik zei: "probeer ze maar te pakken". En net als jonge poesjes dartelden de kinderen ook door de tuin. De vlinder vloog het hek over. Ik moedigde de kinderen aan om de vlinder terug te roepen. Dus ze riepen: "kom terug, vlinder! Kom terug!" En.... de vlinder kwàm inderdaad terug! Verwonderd keken ze me aan. "Ja, de vlinder luisterde" bevestigde ik.
Maar de vlinder vloog naar de andere kant en ver richting de top van het dak. De kinderen keken eerst teleurgesteld naar de vlinder en toen naar mij. Weer vroeg ik de kinderen of ze de vlinder terug zouden roepen. Hard riepen ze weer: "kom terug! Vlinder!! Kom terug!!" En.... ja hoor! De vlinder vloog weer terug de tuin in.
Wonderlijk, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten