maandag 20 september 2010

Balans

Goedemorgen.... Daar ben ik weer, met een nieuw bericht op het blog.
En vandaag heb ik uitgeslapen. Dit is mijn laatste officiƫle vakantiedag, en daar wil ik dus even goed van genieten. Maar, na deze rustige ochtend zal ik toch wel vanmiddag hard moeten opruimen en schoonmaken - want dat is wel nodig!

Gisteren een gezellig dagje in Amsterdam gehad. Met... een date! Tja, als je 32 bent, en single, en die ene leuke vent kom je niet "zomaar" tegen.... dan moet je het lot een handje helpen. Haha. Alleen dat lot help ik al vaker, maar die ene-heel-speciale zit nog niet tussen de dates die ik had.
En over de Meneer van gisteren, daar ben ik nog niet uit. Meestal ga ik heel ingewikkeld nadenken - over of die befaamde klik er is, en of de Meneer in kwestie bij deze Mevrouw (ik dus, haha) zou passen, enz. enz.
Maar al dat nadenken schiet niet echt op.
Je zult toch gewoon iets moeten voelen. En dat "iets" heb ik al een tijd niet echt gevoeld.
Dat zal dus wel komen, nog. Of eigenlijk: alweer. Want dat is er ooit wel geweest.... Ik zal het dus wel weer herkennen, als ik het "iets" voel ;-)
Maar de Meneer van gisteren is aardig en leuk, ziet er goed uit... Alleen een bepaalde klik merk ik nog niet echt. Een klikje wel, maar is dat voldoende? Het is en blijft een vreemde, gekunstelde manier om elkaar te leren kennen. Maar ondanks dat leer je wel veel leuke en interessante mensen kennen, die je anders natuurlijk niet ontmoet.

Het was gelukkig wel een heel gezellig dagje! En ook al leek het erop dat het zou gaan regenen, ik heb mijn paraplu niet hoeven openklappen.

En vandaag, of eigenlijk nu, bedenk ik me dat het alweer 20 september is. Over zo'n 5 dagen wordt mijn salaris weer gestort op mijn rekening. Afgelopen maand was de eerste maand dat ik serieus bezig was met het consuminderen. En dat ging goed!
Op dit moment, de 20e dus, heb ik nog ruim 200 euro op mijn rekening. Heel netjes vind ik zelf. Er zal nog geld worden overgemaakt naar de zorgverzekering (ongeveer 117 euro). Met het boodschappengeld kwam ik niet helemaal uit. Ik denk dat ik gemiddeld 35 euro per week heb besteed aan boodschappen en schoonmaakmiddelen. Dat is ongeveer 5 euro meer per week dan ik had begroot. Mijn vriezertje ligt nog behoorlijk vol, dus de komende tijd ook niet heel veel nodig. Behalve de verse dingen als groente en fruit, en ook melk en brood.
Ik had een grote meevaller. De Belastingdienst meldde dat ik ruim 500 euro terugkreeg vanwege de Huurtoeslag die vorig jaar te laag was voor mij. Inmiddels woon ik in een koopwoning, dus dit is de laatste bijdrage die ik nog voor huur krijg. Het was een grote verrassing, die 500 euro extra!
Nu had ik een lening nog openstaan, bij een familielid. Diegene had mij vorig jaar erg geholpen, tijdens de koop van mijn appartement. Met dit bedrag kon ik de lening in 1 keer aflossen. Dat gaf een heerlijk gevoel!! Met een schone lei verder.....
Behalve de lening aflossen van het geld dat ik terugkreeg, kon ik ook nog 100 euro op mijn spaarrekening zetten. En aan het begin van de maand zette ik ook al 100 euro apart. In totaal heb ik 250 euro opzij kunnen zetten. (maandelijks wordt er automatisch 50 euro apart gezet via spaarloonregeling)
Mijn vakantie naar Engeland was deels vantevoren al betaald. En het geld dat ik nodig had om daar te besteden ("zakgeld", geld voor metro en trein daar, etc.) probeerde ik zo laag mogelijk te houden.

Verder heb ik via Marktplaats en bol.com voor 50 euro aan spullen verkocht.
En ik heb een aantal abonnementen (op tijdschriften) opgezegd, dus daarmee bespaar ik in de toekomst geld.

Nu ik de balans zo opmaak, ben ik heel tevreden over deze maand.
Die buffer is aan het groeien, en daarnaast probeer ik ook te sparen voor een opleiding die ik wil gaan volgen.
Voordat ik die opleiding volg, wil ik eerst een opleiding via mijn werk volgen. De opleiding via mijn werk zal volledig betaald worden door de werkgever. Het zal mij alleen tijd en inzet kosten. Dat heb ik er graag voor over.

1 opmerking:

  1. Ik heb je blog net via via gevonden.
    Ik ga je blog volgen en je vorige blogjes later nog even lezen.
    Ik zet je blog nu eerst op mijn blog erbij als link.

    Tot lees en schrijfs.

    groet,Wilma

    BeantwoordenVerwijderen