dinsdag 21 september 2010

Herfstzon

21 September.... Prinsjesdag. En volgens mij is vandaag officieel de herfst begonnen.
Vandaag had ik een weliswaar drukke dag op mijn werk, maar vooral 's middags was het ook heel fijn. Lekker in de tuin met een heel aantal kinderen. De kinderen zijn dan druk aan het spelen, en ik doe soms "mee" (vaak wil dat zeggen dat ik hun spel probeer te stimuleren... te verrijken bijv. door net even iets eraan toe te voegen). Maar heel vaak kijk ik hoe ze aan het spelen zijn. En dan hoor ik ook heel vaak: "kijk eens!" Volgens mij is het kindeigen dat ze zo graag willen laten zien wat ze allemaal al kunnen. Eén jongetje dat normaal gesproken erg druk kan doen, kwam nu heel veel knuffelen. Lekker op schoot, en het kon hem even niets schelen dat hij nog op schoot zat en toch al 3,5 is (en dan hoor je in de kinderdagopvang bij de "oudsten"). Ik probeerde hem het klapspelletje "Papegaaitje leef je nog" te leren. Dat ging heel goed. Hij vond het wel stoer, en wilde het heel vaak spelen. Al snel kwamen zijn vrienden erbij. En we probeerden het spelletje in een kring te spelen. Wat redelijk lukte - tot de aandacht vervlogen was ;-)
Twee kindjes van net 1 (M.) en bijna 1 (F.) kwamen naar buiten gekropen. Bij beiden kan je aan hun gezichtsuitdrukking zien dat ze heel graag buiten komen spelen. De boel verkennen, lekker kruipen naar het gras of de zandbak. Twee paar twinkelende oogjes en twee grote grijnzen.... De één (M.) merkte dat als hij op zijn rug op het gras ging liggen, hij heel fijn naar de wolken kon kijken. Gelukzalig lag hij daar in het gras.
F. kroop liever snel naar de zandbak, en testte de kwaliteit van ons zand, haha..... In no time zat m.n. haar kin, wangen en handen onder het zand!
Een aantal 2- en 3-jarigen was druk bezig met balansoefeningen. We hebben van oude autobanden een soort "hekje" in de tuin. En over die autobanden proberen de kinderen te lopen. Dit gaat heel goed. Even later wilden ze koprollen maken op het gras. Ik kon zelf even niet op het woord koprol komen dus ik zei: "o, jullie zijn aan het koppeltje duikelen". "Ja!" zei L. "koppeltje rijden!"

Kortom: weer een leuke werkdag!
En, waar ik heel blij mee ben, morgen kunnen we ook lekker buitenspelen! Het zou volgens de weersverwachting nog een dag mooi weer worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten