dinsdag 7 februari 2012

Trots

De titel van dit blogstukje is "Trots". Nu doen nederlanders niet echt aan 'op de borst klopperij'... Openlijk zeggen dat je trots bent, dat is 'not done'. Toch glom ik zonet van trots. En waarom? Ik heb zelf mijn remblokjes van mijn fiets vervangen! Voor veel mensen is dat een klusje van niks. En het type rem + remblokjes dat ik heb is "heel makkelijk" in onderhoud en afstellen. Sommigen zeggen zelfs dat het vervangen van remblokjes slechts een paar minuten duurt. Maar... zelfs al hoort het een fluitje van een cent te zijn, ik kan dan toch nog presteren om bijvoorbeeld de blokjes verkeerd om te plaatsen. Of de snelspanner vergeten te sluiten waardoor de rem nog openstaat... en er maar niet achterkomen waarom de boel zo aan het bungelen is.
En vandaag lukte het gewoon allemaal. Ik vond het al best knap van mezelf dat ik de 'diagnose had gesteld'. Ik kon niet meer remmen, en ik wist eerst niet waar het probleem lag. Toen heb ik 1 remblokje eruit gehaald, en het leek mij dat dit blokje behoorlijk versleten was. Even zoeken op internet, en ja... het plaatje van een versleten blokje zag eruit als mijn blokjes. Vervolgens op zoek naar nieuwe, en dan het juiste exemplaar. Even gevraagd aan de fietsenmaker hoe ik het beste te werk kon gaan. Want 1 kant gaat niet zo makkelijk een stuk van de velg af.
En toen... was het inderdaad een fluitje van een cent. Maar een paar minuten?? Nee, het kostte wel iets meer tijd.

Heerlijk, om weer op mijn goede fiets te fietsen! Vanochtend fietste ik op mijn oude fiets naar fysiotherapie. Brrr.... met -14 graden! Die oude fiets, die heeft zijn beste tijd nu echt wel gehad. In weer en wind heb ik ermee gefietst. Alle pekel van vorige winter heeft de fiets niet echt goed gedaan.
Wel fijn om een tweede fiets in de berging te hebben voor in-geval-van-nood. Maar vanaf nu toch weer op de nieuwe fiets!

Gisteren een heel goede dag gehad. Veel kunnen doen voor de opleiding, en ook nog hardgelopen. De conditie komt weer terug. Het duurloopje ging ècht lekker - dat was lang geleden...!

Nu even mijn huisje opruimen, even stofzuigen ook. En ondertussen ben ik een stoofpot aan het maken. Mijn hele huisje ruikt ernaar. Mmmmmm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten