zondag 12 februari 2012

Kraken

Horen jullie het? Niet alleen het ijs buiten kraakt, ook mijn hersenen! ;-)
Vandaag heerst er rust in Huize Mosterdzaadje... Maar het is schijnbare rust, want in mijn hoofd gaat een heleboel om.
Terwijl de Mattheus Passion (ja, ik weet het... hoort eigenlijk pas op te staan met Pasen - maar ik vind het zulke prachtige muziek... Ik word er altijd helemaal rustig en vredig van :-) ) opstaat, buig ik mij over mijn huiswerk. Ik ben aan het denken over een onderwerp voor het praktijkonderzoek. Het onderwerp dat mij interesseert heb ik al. Dat heeft te maken met: kindvolgend werken, het ontwikkelingstempo van het kind volgen, observeren van kinderen (a.d.h.v. een bepaalde methode die wij hanteren binnen de organisatie... de observatie resultaten bespreken wij 2x per jaar met ouders). Maar nu nog verder denken dus over onderzoeksvraag, etc.

Ik kan er enorm van genieten als hier de tijd voor is. Zo'n hele dag... beetje nadenken, zoeken, lezen... Doordeweeks lukt het mij na een werkdag niet om mij nog te verdiepen in dit soort onderwerpen. Na een dag met de kindjes (9-urige werkdag) is de energie helemaal op.

En nu ook bijna. Hoewel het met mijn gezondheid een stuk beter gaat dan 1,5 week geleden, merk ik dat ik moet blijven oppassen. Ik heb vandaag ongeveer 2,5 tot 3 uur aan huiswerk besteedt. Nog niet eens heel intensief. Maar ik merk dat dat voor nu wel even genoeg is.

Gisteren heerlijk hardgelopen. Het ging echt weer fijn en als vanouds! 's Middags wel enorm moe. Na anderhalf uur op de bank ging het weer. En verder heel rustig aan gedaan. Maar heel blij dat ik met het mooie weer zo lekker heb kunnen lopen en iedereen weer kunnen zien (leuke loopgroep is het! We waren dit keer met 12 lopers - ongeveer fifty/fifty wat betreft verhouding mannen/vrouwen, en leeftijden tussen de 25 en 50 schat ik).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten