donderdag 26 augustus 2010

Uitstel.... maar geen afstel!

Daar ben ik weer. Het regent pijpestelen - nouja, niet letterlijk..... Dat doet denk ik best pijn, pijpestelen die naar beneden komen en op je hoofd vallen! En zoveel pijpestelen heb ik nooit gezien - het is een beetje een rare uitdrukking. "It's raining cats and dogs" is helemààl een rare uitdrukking! Volgens mij zijn die vreemde gezegdes juist ontstaan op momenten dat het heel hard regende, en dat mensen zich ontzettend verveelden.
Een wedstrijdje meest rare gezegdes verzinnen.....

Goed, het regent dus.
En ik werk deze week erg weinig. Gisteren ben ik, daardoor, begonnen met een klus. Een klus die ik al héél lang had uitgesteld. Een klus die ik na mijn verhuizing, vorig jaar, had opgemerkt. Ik had nl. planken en een leuk rekje gekocht voor in de keuken. Alleen de muren in mijn huis zijn erg oud, net zo oud als mijn huis (natuurlijk!). Meer dan een halve eeuw oud. En als je in deze muren boort, dan is het erg moeilijk om recht in de muur een "klein" gaatje te boren. Al snel "vliegt" de boormachine alle kanten uit, en krijg je een groot en lelijk gat.
Gisteren ging ik het tòch proberen. Ik had alles bij de hand. Dat is wel zo handig als je in je eentje bent, en niet even iemand kan roepen om iets te pakken. Ook de waterpas, want ik wilde natuurlijk recht-hangende plankjes.
Maar, de gaten werden toch weer erg groot en lelijk.
Uiteindelijk maar de werkzaamheden gestaakt. En geconcludeerd dat je niet òveral goed in kan zijn ;-). Hahaha. Sommige klussen horen gewoon bij de vakman - en dus ga ik deze klus uitbesteden.

Maar, ik heb nu wel een andere klus geklaard. Ik heb een planning gemaakt voor 2010 en 2011. Welke klussen ik wanneer wil gaan of laten doen. Zo komt er hopelijk toch meer vaart in het afronden van de laatste klussen. En tegen de tijd dat die af zijn, maak ik weer een nieuwe planning voor wat er daarna moet gebeuren.

1 opmerking:

  1. Lang leve google:

    http://weblogs.nrc.nl/woordhoek/2008/07/28/pijpenstelen/

    Altijd leuk om te weten toch?!

    BeantwoordenVerwijderen