zondag 22 augustus 2010

Rijk

Wat een rijkdom toch..... Een paar dagen met lieve vrienden, leuke gesprekken, mooie momenten en ook heel lekker gefietst!
De eerste dag zo'n 88km naar het midden van het land. Overnacht bij een vriendin. En vervolgens, na een heerlijk ontbijtje en het maken van een lunchpakket voor onderweg, door naar de vriendin aan de westkust. Dat was een tocht van ongeveer 84km. Ik fietste langs mooie routes - deels "knooppunten-routes" en deels LF-routes.
Onderweg zoveel moois gezien. Soms heel stille fietspaadjes, soms juist veel geraas en drukte.... Opvallend hoe snel je toch elke keer weer overal langsfietst. Zó ben je in een dorp of stad, het volgende moment fiets je weer midden door een bos....
Op momenten dat ik even stopte om op een kaart te kijken (mijn eigen kaart, of 1 van de knooppunten-kaarten langs de fietspaden), schoten heel vaak mensen mij zomaar te hulp. Een aardige man kwam met een zeer gedetailleerde kaart op mij af. "Welke kant wil je op?" Nu bleek het volgende knooppunt niet in mijn eigen routebeschrijving te staan. En zelfs niet op de kaart bij het knooppunt. Gelukkig kon deze meneer mij helpen en zat ik weer (nog) op de juiste weg.
In Veenendaal stopte een jongen van een jaar of 14 en vroeg mij heel beleefd of ik hulp nodig had bij het vinden van de route. Haha- misschien was mijn gezichtsuitdrukking nogal "puzzelend". Hij kon mij ook weer de goede kant op wijzen.
Een Utrechter van middelbare leeftijd heeft mij heel nauwkeurig de hele stad doorgeloodst. Tot hij zei: "en dàn moet je het nog even vragen.... want zoveel informatie kan je vast niet onthouden - dat is gewoon tè veel".
Erg vriendelijk, al die mensen!

En omdat ik telkens mijn lunchpakketje bij me had, en mijn thermosflesje koffie en flessen water, was het een zeer low-budget reisje. De overnachtingen bij vrienden is mij zeer goed bevallen, en ik geloof dat zij het ook gezellig vonden.... Die indruk had ik wel ;-).
Kortom: een nieuwe manier gevonden van "consuminderreizen", en weer mooie herinneringen "gemaakt" :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten