woensdag 18 augustus 2010

Even weg op de fiets

O, wat ben ik blij de zon nu te zien!
Morgen ga ik een paar dagen fietsen - via een vriendin naar een andere vriendin. En hoewel ik veel zin heb in fietsen, hou ik niet van fietsen in de regen. Voor eventjes is dat niet erg. Als het gevoel/ de gedachte maar blijft: "deze bui waait wel over". Maar gisteren bleef de bui toch wel erg lang recht boven de plek waar ik me bevond (werk). Niks overwaaien, nee nee.... die bui vond juist dìe plek wel fijn om even te settlen.
Goed, de weersverwachting voor morgen is helemaal niet slecht. En bovendien, afgelopen zondag was de verwachting wèl slecht maar heb ik heerlijk de hele dag 'droog' kunnen wandelen.

Voor vandaag, ik heb vrij, staat er vooral voorbereiding op het programma. Tassen inpakken, fiets even schoonmaken en de ketting etc smeren.... Huisje schoonmaken - want terugkomen in een vies huis vind ik wat treurig.
Ik wilde eigenlijk nog bramen gaan plukken en jam maken. Vorige week heb ik dat gedaan. In het park hier vlakbij hangen de bramenstruiken echt vòl!! Ik verbaasde me erg, dat niemand ze plukt. Zelfs de vogels niet!
Toen ik in de natuurwinkel kwam, zag ik een bakje bramen voor 2,35 euro. Dit was voor 150 gram. Als ik een schatting maak van wat ik geplukt heb, dan is dat ongeveer 600 gram. En ik denk dat die wilde bramen ook wel 'biologisch' genoemd mogen worden.... ze zijn toch niet bespoten ofzo? Dus als ik het zo bekijk heb ik 9,40 euro bespaard ;-). (ik kan het fout hebben, hoofdrekenen is nooit mijn sterkste kant geweest)
Helaas gaan er héél veel bramen in 1 potje jam - dus dat wordt héél veel plukken.

Het kleine vakantietje, de fietstocht, is ook erg low-budget. Dus ik mag wel zeggen: ben goed bezig met het consuminderen!

1 opmerking:

  1. Wel oppassen met bramen he! Alleen de hoge plukken (maar dat wist je denk ik wel......)
    De bramen zullen wel niet bewust bespoten zijn maar indirect toch wel een beetje met alle neergeslagen autogasdampen. Kun je ze niet buiten de stad vinden?

    BeantwoordenVerwijderen