dinsdag 24 augustus 2010

Haren, bramen, pruimen.....

Een beetje gekke titel van dit blog-stukje.... Sorry! Gebrek aan inspiratie voor een ietwat mooiere titel.
Maar goed, allereerst zal ik schrijven over de haren. Die zijn gekortwiekt. Nouja... niet echt gekortwiekt hoor - het was gewoon weer nodig om even naar de kapper te gaan.
Nu heb ik behoorlijk lastig haar. Het is heel fijn, en hangt recht naar beneden. Ooit heb ik eens een permanent laten zetten. Toen was ik 14 jaar oud. En nog op de terugweg van de kapper naar huis zakte die heel dure permanent uit mijn haar. 65 gulden zakte weg, naar het "niets". Een aantal jaren later bedacht ik dat kort haar maar het beste was. Het bleek gelukkig ook nog leuk te staan, al zeg ik het zelf.
Toen ik als au pair in Engeland werkte, en niet heel veel geld te besteden had..... en met het geld dat ik had graag andere dingen wilde doen dan het aan een knipbeurt uitgeven..... Toen bood ik mijn hoofd weleens aan, als kappersmodel. Voor 5 pond werd mijn haar geknipt door een leerling, en het werd grondig nagekeken door de stagebegeleider. Okee, ik was wel een aantal uren kwijt, maar dat had ik er wel voor over.
Ik ben later (terug in Nederland) ook vaak door een leerling van de kappersopleiding geknipt. Behalve dat het goedkoop was, vond ik het ook leuk. Een gezellige sfeer, alsof je in het klaslokaal met ze zit. Het is er niet zo "precies-zoals-het-hoort". Regelmatig wachten op de "juf" - op de momenten dat het meisje dat mij knipte het even niet meer wist. "Hoe zat die techniek ook alweer??" Ikzelf stak er ook aardig wat van op - hoewel het werk dat zij doen mij doodeng lijkt. Je zou toch maar iemand met een mislukte coupe naar huis laten gaan...!

Een tijdje terug was ik helemaal blij met een kapperszaak hier in de buurt. Ik was helemaal van plan om "altijd" naar die kapper te gaan. Maar toen ik verhuisde, en ik 3 kwartier met de bus zou moeten reizen om er te komen.... Toen ging ik toch verder rondkijken. En een "nieuwe" kapper gevonden. En het geweldige is: behalve dat ze goed knippen is het ook nog eens een heel goedkope kapper. Je kan er geen afspraak maken, het is gewoon een kwestie van binnenlopen en hopen dat het niet tè druk is. Voor 12,95 euro knippen ze, en doorgaans sta ik binnen een half uur weer tevreden buiten.
Zo ook vanmiddag.
Na het bezoek aan de kapper, fietste ik langs het park. Mèt plastic zakje! Weer heel wat bramen geplukt, waar ik zo jam van ga maken.
En toen ik bijna thuis was, werd ik verrast door een pruimenboom..... vlak naast mijn huis!! Eentje geprobeerd, en die was heerlijk. Dus straks, na het jam-maken, maar eens met een zakje naar de pruimenboom. Dan zijn de boodschappen voor vandaag ook weer gedaan, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten