maandag 16 augustus 2010

Het begin is er!

Welkom op mijn "blog"! Jaja, ik ga ook "bloggen"...
Een cursusje Hoe-krijg-ik-het-bloggen-onder-de-knie (nu m.n. layout etc.) zou handig zijn, maar goed; zoals de titel zegt: "Het begin is er!"

Waarom een blog??
Eigenlijk kreeg ik zin om zelf ook te gaan schrijven, na het lezen van veel andere blogs. Zuslief in Frankrijk schrijft mooie verhalen over haar leven daar op de boerderij. En ook vrienden hebben een blog of site waarop te lezen is waar zij zoal mee bezig zijn.
Ik wil graag schrijven over de kleine "mosterdzaadjes van mijn bestaan". Deze titel heb ik niet zelf bedacht, maar ik heb een boekje met deze titel. Ik vind het een leuke titel. In het boekje worden allerlei kleine dingen beschreven die heel belangrijk kunnen zijn in het leven. Zoals bijv. muziek, kunst, etc. Dus eigenlijk een soort van kers op de taart.
Toen ik op Wikipedia zocht naar de betekenis van mosterdzaadjes - dus buiten het feit dat het zaadjes van de mosterdplant zijn - kwam ik erachter dat het komt uit bijbelse verhalen. Nu ben ik zelf niet gelovig en mede hierdoor wist ik dit niet.
Mosterdzaadjes zijn piepkleine zaadjes. Op een goede voedingsbodem kunnen zij uitgroeien tot grote, sterke planten.

Voor mijzelf zie ik die mosterdzaadjes als iets symbolisch voor alle kleine dingen in mijn leven die het leven zo leuk maken. Of boeiend.
Gesprekjes met de kinderen waarmee ik werk, of als ik hen iets moois of grappigs zie doen.... Of gebeurtenissen in m'n dagelijkse leven. Een groene specht die laag over het fietspad vliegt, en met een paar mooie bochten het bos weer induikt. Overal zijn mosterdzaadjes te vinden ;-)

Ik deed ook inspiratie op tijdens het lezen van blogs van "consuminderaars" (zie voor de verwijzingen naar die blogs: http://www.consuminderen.startpagina.nl/). Veel bloggers daar schrijven eigenlijk ook over een soort mosterdzaadjes in hun bestaan. En: hoe je van iets kleins iets groots kan maken.

Daarnaast is er nog een ander symbolisch mosterdzaadje, nl. het nog kleine bedrag op mijn pas geopende spaarrekening. Ik wil, o.a. door consuminderen, dit bedrag vergroten. En op die manier een "buffer" planten op die spaarrekening. Over het consuminderen wil ik ook gaan schrijven in deze blog.

Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten