zaterdag 26 november 2011

Rust na een drukke week

Hehe... het is zaterdag!
Het was een drukke week - voor mij dan. Heel afwisselend, en ook heel veel leuke dingen gedaan, maar wel drukker dan normaal.
Vorige week zaterdag had ik familiedag. Ooms en tantes, nichten en neven, zusje en aanhang, en mijn vader en zijn vrouw waren aanwezig. Het is de familie aan mijn vaders kant, waar we een familiedag mee hadden. Erg gezellig iedereen weer te zien. Na een heel deel begroet te hebben en gesproken te hebben (een deel kon al 's middags, de rest kwam alleen bij het pannenkoeken-eten) zijn we met een stel een stuk gaan wandelen. De zon was net aan het ondergaan. Het was prachtig! Zie foto's:






Na het pannenkoeken eten met de familie had ik geluk: mijn vader wilde me wel helemaal naar huis brengen. Hij had mij ook al opgehaald. Ik heb het idee dat het best een omweg is, maar hij vond het geen punt.

Zondag vertrok ik iets na elven richting station om naar mijn vriendin te gaan. Bij haar hadden we een 'housewarming' met nog 3 andere vriendinnen. Mijn vriendin had heerlijke hapjes gemaakt, en de lunch werd een soort buffet. We konden telkens langs de kast lopen waarop alles uitgestald stond. Lekker gegeten dus, en heerlijk gekletst. We zien elkaar niet vaak. We zijn al zo'n 12 jaar bevriend, en ik vind het zelf heel bijzonder dat deze vriendschap met zijn vijven al zo lang stand houdt. Zelfs nadat een paar van ons een tijdje in het buitenland hebben gewoond. En ook nu wonen we verspreid over 5 steden. Nu wel in Nederland, dat maakt het een stuk makkelijker om af te spreken.
In januari gaan we elkaar weer zien, bij een ander die net is verhuisd.
Wat ik vooral heel bijzonder vind, is dat we inhoudelijk heel leuke gesprekken hebben. Ook al zien we elkaar maar een paar uur - er zijn altijd gespreksonderwerpen die zo boeiend zijn. Bijv. over de stappen in de carrières van iedereen (1 is net voor zichzelf begonnen, 1 is net begonnen met nieuwe baan en 1 binnenkort, en 2 studeren naast hun baan), of over het moederschap (2 zijn nog niet zo lang geleden voor het eerst moeder geworden). Of over het leven, en alles wat daar bij komt.

Maandag was het weer een lange werkdag.
En dinsdag had ik vrij, maar desondanks toch druk geweest i.v.m. voorbereiden van interne audit- gesprekken. En boodschappen gedaan.
Woensdag had ik een opleidingsdag. Erg leuk en interessant ,weer. We hadden het over coaching. En we hebben ook door middel van brainstormen en het maken van een mindmap nagedacht over het afstudeeronderwerp/scriptie. Donderdag heb ik 4 interne auditgesprekken gehouden, samen met mijn audit-collega. 2 gesprekken met mensen die op het hoofdkantoor werken, en 2 gesprekken met mensen die op een kinderdagverblijflocatie werken. Het blijft heel interessant en leerzaam om deze gesprekken te voeren. Ik merk wel dat ik echt geen geweldige auditor ben - maar... al doende leer je. Van elke ronde leer ik weer, en ook van elk gesprek.

Vrijdag had ik een heel lange werkdag. Van 8 tot 17:45 uur het werken op de groep. En erna nog bezig geweest om de schoentjes te vullen en kadootjes bij de schoentjes te leggen. Dit deden mijn collega en ik samen. Ook moesten we checken of alle ouders hadden betaald, en of elk kind een schoentje mee had (gelukkig hebben wij ook reservelaarzen en reserveslofjes, dus de paar kinderen die hun schoentje vergeten waren kregen toch iets in een laarsje van ons).
En vanochtend was het dus weekend! Heerlijk!!
Allereerst hardgelopen met de loopgroep. We hadden heuveltraining - dat was iets minder want behoorlijk zwaar...! Maar het is altijd weer een heerlijk gevoel achteraf - dat je echt iets gedaan hebt.
's Middags mijn fiets wat opgeknapt - schoongemaakt. Er zat nog modder op van de vorige lange fietstocht. En morgen ga ik weer een dag fietsen. Dit keer zijn we denk ik met z'n 4en. Ik hoop dat we toch nog redelijk weer zullen hebben, ondanks de voorspellingen (herfststorm??). Maar natuurlijk kunnen we altijd gaan schuilen ergens, of weer richting huis fietsen.

En nu.... nog even mijn huisje wat opruimen en schoonmaken. Het zou toch fantastisch zijn als er 'selfcleaning houses' bestonden ;-).
En eens bedenken wat ik met de pompoen ga doen.... Pompoensoep maken? Of pompoen in stukjes als groente bij de aardappels? Maar eens even op internet kijken of er lekkere recepten te vinden zijn - en dan nog hopen dat ik voldoende in huis heb.
Fijn weekend allemaal!


3 opmerkingen:

  1. Jij ook een heel fijn weekend! En zo te lezen kun je dat na alle drukte wel gebruiken. Rust maar lekker uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heleboel gedaan dus ... Leuk zo'n loopgroep trouwens. Mijn zus doet het ook. Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een collega heeft een stofzuiger, die zichzelf door het huis verplaatst. Dat lijkt mij ook wel wat. Maar ik ben bang, dat de hondjes die gaan aanvallen. Zij vinden een bezem al ingewikkeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen