woensdag 16 november 2011

Energie opladen

Het gaat weer de goede kant op.... Na afgelopen weekend even héél moe geweest te zijn, bedacht ik dat het tijd is voor een 'herstelplannetje'.

Maandag was het eerst nog een erg drukke dag: eerst ruim 5 uur werken op de groep, vervolgens even naar huis (dat kan zo geregeld worden als we 's avonds vergadering hebben... want 11 of 12 uur - of langer- op 1 dag werken trek ik fysiek niet), en 's middags/ 's avonds achtereenvolgens functioneringsgesprek, teamvergadering en vergadering met de oudercommissie. Nu zijn die laatste vergaderingen (oudercommissie) eigenlijk altijd zonder pedagogisch medewerkers (dat is onze officiële functienaam - maar hiermee wordt dus bedoeld: de 'juffen' ;-) ). Maar dit keer bespraken wij de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek. En dan was het wel handig dat een aantal pedagogisch medewerkers erbij zouden zijn. Het was uiteindelijk heel leuk om bepaalde zaken met de oudercommissie te bespreken - ik vind zulke momenten vaak erg... inspirerend (dat is denk ik het woord). Of verhelderend, dat ook.
Goed, tijdens die drukke dag vertelde 1 van de leidinggevenden dat ik donderdagmiddag vrij kon zijn omdat ik teveel overuren heb. Komt dat even lekker uit..!!
Dus toen bedacht ik dat ik deze week maar eens veel moest gaan uitrusten en buitenzijn. Dat werkt bij mij goed, als ik toe ben aan een herstelperiode.

Vanochtend was ik ook vrij. En ik ben een stuk gaan hardlopen. Oh, wat is dat toch heerlijk, als de zon zo lekker schijnt en de natuur echt prachtig is. Overal nog bruine, rode en gele bladeren aan de bomen. Ook erg veel bladeren al onder de bomen. Ik kom er enorm van bij, ik voel de energie weer terugkomen. Ook al is het slecht gesteld met mijn conditie. Moet echt weer rustigaan opbouwen. In een duurloopje van een half uur ben ik wel 3 keer gaan wandelen. Normaalgesproken is dat niet nodig - maar hieraan merk ik dat ik nog niet helemaal 'bij' ben.
Maar het buiten bewegen, de zon, het frisse weer, het doet mij echt goed. En natuurlijk het euforische gevoel dat de endorfinen je geven - door hard te lopen komt endorfine vrij.

Morgenmiddag ben ik dus ook vrij, en dan wil ik een stuk gaan wandelen. Fotocamera mee - kan ik wat herfstfoto's maken.

Oja... het functioneringsgesprek ging erg goed! Van beide kanten - zowel mijn manager als ikzelf - erg positief. Ik heb het ook gehad over een opleiding die ik wil gaan volgen, als ik klaar ben met de opleiding die ik nu volg. Mijn manager vond het een heel goed plan - want zij had ook het idee dat ik een beetje in een 'gat' val als de opleiding die ik nu volg stopt. Zij merkt hoe enthousiast ik word van de lessen en theorie.
Als alles volgens plan verloopt ben ik in juli klaar met mijn opleiding. En in september wil ik starten met een post-HBO opleiding. Ik merk namelijk dat het studeren mij zo goed bevalt. Natuurlijk is het best zwaar naast het werk - soms zelfs heel zwaar (in periodes dat het èn op mijn werk druk is, èn dat er ook veel deadlines zijn voor de opleiding). En vergt het een hoop plannen van tijd. Maar.... ik vind het zo leuk om nieuwe stof te leren en naast het uitvoerende werk ook veel met mijn hoofd bezig te zijn. Ik vind het allemaal heel spannend - om de stap te zetten om verder te studeren. Maar, ik ga ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten