woensdag 26 oktober 2011

Enquête

Het vorige bericht hier op m'n blogje was het 100e bericht... Wow!

Zonet, na de opleidingsdag, ben ik even naar de supermarkt gegaan voor de wekelijkse boodschappen. Vorige week stond er bij de kassa een meisje dat mensen zocht die mee wilden werken aan de enquête. Normaalgesproken heb ik niet zo'n zin in enquêtes... Maar nu dacht ik: "ha! Een kans om mijn stem te laten horen!" En dit dacht ik, omdat ik wel heel tevreden ben over de supermarkt... MAAR.... ik mis variatie in het aanbod van biologisch vlees. Meestal kun je slechts kiezen uit biologische tartaar, of biologisch varkenslapje. En heel vaak is de keuze beperkt tot slechts 1 product.
Na alle vragen die het meisje aan me stelde beantwoord te hebben was er ruimte voor opmerkingen. Mooi!! Ik vertelde het meisje dat ik variatie miste in het aanbod biologisch vlees. Dat had ze al vaker gehoord die dag. Ze beloofde mij dat ze de opmerking door zal geven aan de leidinggevende van de winkel.

En vandaag kwam ik in de winkel. En oohhhh.... zó ontzettend veel keus in biologisch vlees!! Ik kon bijna niet kiezen, zoveel keus!!
Blij huppelde ik verder door de gangpaden, nadat ik een paar pakjes bio-vlees had ingeladen.
In het gangpad waar de chocola en koekjes te vinden zijn (en dat gangpad bezoek ik ook wekelijks ;-) ) zag ik dat 1 van de coördinatoren van de winkel vakken vulde. Ik stond even te aarzelen, en liep toen op hem af.
"Meneer," zei ik "ik wil u een compliment geven voor de winkel. Ik heb vorige week meegewerkt aan de enquête, en aangegeven dat ik vond dat er zo weinig biologisch vlees in de winkel was. En deze week al is er zoveel meer soorten biologisch vlees. Heel fijn!" Hij keek verrast.
Ik liep weer verder, door naar de biologische melk.... De coördinator (ik denk dat dat zijn functie is, hij maakt op mij een coördinerende indruk) zocht mij op. Hij vertelde dat er van meer klanten de wens kwam dat ze graag meer variatie wilden in biologisch vlees. Maar, dat de winkel maar klein is en niet kan uitbreiden. Graag willen ze met de wensen van alle klanten rekening houden, maar dat kan niet vanwege ruimtegebrek. Nu zullen er misschien mensen zijn die hun vertrouwde producten missen, omdat daar geen plaats meer voor is.
Ja, dat begreep ik. Het is woekeren met de ruimte. Maar, ik was erg verrast dat er al zo snel aan de wens van een groep klanten tegemoet gekomen was.

2 opmerkingen:

  1. Deze supermarkt verdient echt een warme douche!! Geweldig hoor zo veel klantgerichtheid....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Applausje waard. Hier ligt ook veel te weinig bio in de supermarkt, en dit is wél een grote. Bij gebrek aan ruimte zouden ze misschien wat niet-biologisch vlees kunnen verruilen voor bio-vlees. Er liggen altijd zo belachelijk veel vleessoorten in die koelvakken, kan volgens mij best wat minder. Of vaker per dag aanvullen. Als ze echt willen, is er vast een oplossing. Ook goed van jou trouwens dat je een compliment hebt gegeven, dat kan alleen maar positief doorwerken.

    BeantwoordenVerwijderen