zondag 30 oktober 2011

Fietstrektocht

Dit weekend heb ik met een groep van ruim 40 mensen gefietst.
Het was heerlijk zacht herfstweer, en m.n. gisteren echt door prachtige 'plaatjes' gefietst.
Ik had vrijdag ook al vrijgenomen - en ook maandag heb ik een dagje vrij. Een lang weekend vrij, dus... Erg fijn! Even bijtanken van de afgelopen periode.

Zaterdagochtend verzamelde de groep op een stationsplein. Ik was erg ruim op tijd, dus nog voldoende tijd om even koffie te drinken. En zo kon ik zien hoe iedereen aankwam. Leuk hoe de groep fietsers 'groeit'. Binnen een half uur stonden er ineens ruim 40 fietsers met hun fiets.

Vertrektijd zou zijn om 10:15 uur. En zo rond die tijd stapte ineens iedereen op en zoef!.... weg was iedereen. Het tempo zat er al snel goed in.
Na zo'n anderhalf tot 2 uur fietsen was het wel tijd voor koffie met gebak. Dus ergens binnen lekker gegeten en gedronken.
's Middags werd het steeds zonniger. Met die mooie herfstkleuren, het water, het riet .. prachtig! Ineens zagen we een witte grote vogel midden op het water. Een zilverreiger, wist een man die voor mij fietste.
In september was ik ook door dit gebied gefietst. Was toen ook al erg mooi. Maar de herfstkleuren, de lager staande zon... dit maakte het misschien wel nog iets mooier.

Rond 16 uur kwamen we aan op de camping. Er waren veel mensen die hun tentje gingen opzetten. Ikzelf had een plek in de trekkershut gereserveerd. Dus ik hoefde alleen maar m'n slaapzak en fleecedekentje op het bed te leggen. En ik kon vervolgens even douchen.
Koken hoefde ook niet, want ik had gereserveerd voor de maaltijd in het eetcafé op de camping. De meesten gingen daar eten. Gezellig de hele avond gepraat en lekker (maar eenvoudig) gegeten.
Ook in de trekkershut met mijn 'hutgenoten' nog een tijd gepraat. En vervolgens mijn bedje ingerold.

De volgende dag heb ik, samen met een ander, de route van die dag wat ingekort. Zij wilde eerder terug naar huis - moest nog wat werken thuis. En ik had eigenlijk ook wel zin vroeg thuis te zijn.
Hier een aantal foto's:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten