zaterdag 19 februari 2011

Prijsje

Terwijl het mij voor mijn gevoel even ontbreekt/(ontbrak?... hoop dat laatste ;-) ) aan schrijfinspiratie ontvang ik ineens een prijsje voor "Inspirerende Blog". Het zit nl zo, ben ik inmiddels achter, dat er zgn. "Awards" worden uitgedeeld aan bloggers. Veelal ook door bloggers, denk ik. En het was voor mij een heel leuke verrassing om er één te ontvangen van één van de bloglezers ("De Uitdagingen van Dappertje" heet haar blog). Dus ook via deze weg: bedankt!!
Ikzelf volg ook regelmatig blogs. Alleen ik belandde min of meer bij toeval op die blogs - een beetje al hoppend van de ene blog naar de andere zeg maar.... Met als consequentie dat ik vergat hoe die ene (voor mij) inspirerende blog ook alweer heette.
Nu zijn er een heleboel blogs die over dezelfde soort onderwerpen gaan (consuminderen, "groen" leven, bewust leven, etc.).
"Frugal Living" vind ikzelf erg leuk om te lezen. Vooral ook door de leestips die zij geeft.
En "Ren Mama, Ren" vind ik ook erg leuk - ik verbaas me erover hoe leuk deze schrijfster toch elke keer weer schrijft over het onderwerp hardlopen. Soms hoor je mensen weleens zeggen: "maar hardlopen??? Dat is toch saai??" Nou, nee hoor... bewijzen de blogstukjes van "Ren Mamma, Ren".

Goed, even een ander onderwerp.
Ik zit nog na te genieten van één van de fijnste momenten van de week; het koffiemomentje na de looptraining op zaterdag. Bijna iedere zaterdag denk ik als de wekker gaat (om 7:35 uur): "aaahhhh, neeeee!! Nog éven liggen! Of... zal ik deze keer het hardlopen overslaan en gewoon lekker uitslapen??" En gelukkig bedenk ik me ongeveer elke keer hoe fijn het lopen uiteindelijk is, en vooral het moment erna. Hoe voldaan en goed ik me vlak na een training voel (bedankt, endorfine!!). Dus dan ga ik toch maar weer mijn warme bedje uit. Rustigaan ontbijten. Loopkleding aan en op de fiets richting de training. "Oeh!! Koud!!" dacht ik ook vanochtend.
Met de groep lopen was weer gezellig. En zo knap van de trainer, dat hij toch elke keer weer een leuke en leerzame training kan geven, met zoveel enthousiasme!
Dit keer waren er in het park/bos heel veel loopgroepen. Een andere loper en ik grapten al: "binnenkort moeten we een lintje in een bepaalde kleur om, of een petje met bepaalde kleur... zodat we ons eigen groepje nog herkennen!"
We zagen op een gegeven moment een baltsende zwaan. Prachtig gezicht!! Met veel lawaai landde hij vanuit de lucht op het water. De vleugels heel wijd. Echt een soort "macho-" gedrag leek het. Zo van: "Kijk mij eens!!! Hier kom ik aan!" De rest van de vogels móest wel aan de kant, anders zouden ze een klap van die sterke zwanenvleugel krijgen... Het vrouwtje voor wie deze show bedoelt was zwom naar de kant. Misschien geneerde ze zich wel ;-). Maar dit mannetje wilde aandacht - zwom heel dicht langs haar, zijn vleugels nog wat extra opbollend en zijn hals... als een "zwanehals", haha. Zo met zo'n kromming, bedoel ik.
Een prachtige show! Het deed me denken aan vorig jaar, toen ik tijdens een natuurcursus ineens 2 baltsende futen zag. Dat was echt een dans.
Binnenkort maar weer eens een mooie wandeling maken, en hopelijk meer van dit soort "toneelstukken-in-de-natuur" zien.

En nu, na de training en het terugfietsen, heerlijk warm in mijn huisje aan de koffie en boterhammen. (ook vaak lekkere koeken ofzo... alleen nu is mijn voorraadje lekkers op, vanmiddag weer boodschappen doen).
De rest van dit weekend ga ik besteden aan: toch nog even lekker middagdutten :-), boodschappen doen, waarschijnlijk nog wat werken aan de opleiding, en morgen richting het westen van het land. De tweeling van een heel goede vriendin zijn nu net 2 jaar geworden en zij vieren hun feestje. Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel - het is een enorm cliché, ik weet het.... Maar ik kan me nog zo goed herinneren dat ik ze twee jaar geleden voor het eerst vasthield. Ze waren nog zó ontzettend klein!! In een warme fleece-draagdoek, het jongetje in een groene en het meisje in een oranje. En nu beginnen ze al met praten en zijn volop aan het ontdekken en leren.

Ik wens jullie allen een fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Dank je wel voor de award! Ik vind het soms moeilijk nieuwe onderwerpen te bedenken... maar ik wil wel weer "receptjes van 1 euro per persoon" gaan schrijven.
    Ik ga even bij jou lezen.

    BeantwoordenVerwijderen