zaterdag 7 juli 2012

Mooie (alledaagse) momenten

Het is zaterdag! Hehe.... Een drukke week achter de rug.
En het liefst was ik nu met de hardloopgroep aan het lopen, maar... ik ben al dagenlang snipverkouden. En nu is dat niet de reden waarom ik niet loop - het heeft er meer mee te maken dat ik veel wil doen dit weekend, en weet dat als ik nu wel zou lopen, ik de rest van de dag nodig heb om bij te komen. Tijdens een flinke verkoudheid lijkt het wel alsof àlles meer moeite kost.
Dus helaas, geen 'runner's high' voor mij deze zaterdag ;-).

Maar.. wat gebeurde er in deze drukke week?? Vorige week zondag heb ik nog hard gewerkt aan de scriptie/ praktijkonderzoek. Na een heel rustige ochtend begon ik pas om 15 uur met schrijven, en hield niet op tot 20 uur. Dat schoot op!
Maandag hoefde ik alleen de middag te werken. En 's avonds hebben wij ter ere van het 35-jaar-in-dienst-zijn van een collega (35 jaar... kan je het je voorstellen??) ge-BBQ-d. Met z'n 14-en hebben we aan een lange tafel in de tuin van ons kinderdagverblijf ge-BBQ-d. Heel gezellig! Het leek een beetje op de olijfolie-reclame - jeweetwel, zo'n lange tafel met een italiaanse familie gezellig bij elkaar.
Ook leuk om elkaar weer wat langer, en buiten werktijd, te spreken.

Dinsdag ging de wekker weer vroeg. En begon een lange werkdag.
En woensdag was er een evaluatiedag van de opleiding die ik nu doe. Met de klas waren we uitgenodigd bij onze docente. Zij heeft een huisje op de Veluwe. We hebben er de hele dag doorgebracht, in de tuin. Het was erg zonnig en warm weer.
We hebben eerst koffie gedronken, en een spel gedaan dat aanleiding gaf tot terugkijken op de opleiding. Met een dobbelsteen moest je telkens gooien, en het gegooide aantal ogen bepaalde waarover je iets zou vertellen. Bijv. wat het leukst was, het meest leerzaam, het moeilijkst, wat je overbodig vond, wat je het gezelligst vond, etc. De gesprekken werden steeds iets persoonlijker. En we bedachten later dat anderen ook iets aan je mochten vragen.
We hebben het ook nog gehad over de scriptie/ praktijkonderzoek. We konden vragen stellen. 1 Klasgenoot is al klaar, en zij kon ons iets meer vertellen over hoe zij het had aangepakt.
Volgende week gaan we aan elkaar presenteren, waarover ons onderzoek gaat, en hoe we het hebben aangepakt.
Nadat een aantal een kort wandelingetje hadden gemaakt, gilde 1 van hen. Wat bleek? Er gleed een slang voorbij!! Een ringslang. Leuk om te zien - ik zie zelden slangen in Nederland...

Onze docente had een heerlijke lunch gemaakt:


(de kwaliteit van de foto's in dit blogstukje is niet optimaal, ik heb ze met mijn mobieltje gemaakt)

Broodjes, courgettesoep, knoflook-aardappelsalade, een groene salade, tonijnsalade, aardbeien, verschillende soorten kaas, etc.
Erna nog gewandeld. En vervolgens hebben we voor iedereen een kaartje gemaakt, deze gingen allemaal in een envelop voor diegene aan wie ze geschreven waren. Erg leuk, om later te lezen.
Ik was met een klasgenoot op de fiets naar het huisje gegaan. En we fietsten dus ook weer terug. Prachtige tocht over heide en door bos. Vakantiegevoel!!

Donderdag heb ik weer hard gewerkt aan de scriptie. Zo'n 5 of 6 uur denk ik. Het is weer erg opgeschoten. Inmiddels kon ik een enquête verwerken, en grafieken heb ik toegevoegd.
Het hardloopplan van die avond heb ik maar overgeslagen, want ik was inmiddels al een paar dagen snipverkouden.
Vrijdag nog een lange werkdag. En toen was het alweer weekend. Van mijn werk terug naar huis fiets ik nu regelmatig een erg mooi stil bospaadje. Een collega van mij, die dezelfde kant op fietst, doet dat ook. En zij vertelde mij erover dat het zo'n mooi weggetje is. Na een werkdag vol met drukte en veel kindjes die van alles vragen of willen, is het heerlijk om op dit fietspad alles achter me te laten:



En straks ga ik eerst lekker op het balkon zitten met een kop koffie en uitzicht hierop:



(mooi he, die klaprozen?) En ook hierop:


(dit gebeurt er als je niets doet aan een pot met aarde, waar een oude plant al lang uit is gehaald... er groeit vanzelf iets nieuws - geen idee wat voor onkruid o.i.d. dit is - maar ik vind het wel mooi!)

En vervolgens ga ik dan weer schrijven. Gelukkig hebben een aantal meelezers mijn stuk voorzien van commentaar - erg fijn dat anderen er ook naar wilden kijken, want soms zit ik er zó in dat er 'blinde vlekken' ontstaan. Dan zie ik niet meer helder hoe het stuk nu in werkelijkheid overkomt, of het leesbaar is, etc.

Ik wens jullie een fijn weekend! Geniet van de zon, de tijd, elkaar, stilte, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten