zaterdag 7 april 2012

Duiven

Sinds ruim een week gaat het weer even minder wat energie betreft. En dat betekent: meer uitrusten op bank of in bed. Alles rustiger aan doen... Ook meer en beter mijn grenzen aangeven, wat niet altijd zo makkelijk is. Soms lijkt het mij een stuk makkelijker om bijvoorbeeld een gebroken been te hebben, dan chronische vermoeidheidssyndroom. bij een gebroken been zien anderen tenminste dat er iets is. Bij mij zie je dat niet. En vaak merk je het ook niet - ook omdat ik vaak vrolijk ben, optimistisch... ik kan gewoon ook erg genieten van gezelligheid, samenwerken, de kinderen, etc. Maar... als ik in een periode zit waarin het minder goed gaat (of slecht), dan probeer ik zo goed mogelijk op mijn grenzen te letten. Alleen al snel zit ik erover heen. Met als gevolg: het gevoel alsof je ziek bent. Erg moe, vaak ook koud, een 'wattenhoofd', geheugenproblemen, niet op woorden komen of erg moeten 'graven', soms hoofdpijn, en gewoon niet op gang kunnen komen.... Overal als een berg tegenop zien.
Maar... nu is het weekend!! En kàn alles ook in een veel lagere versnelling.
Na uitslapen zit ik nu al een poosje op de bank. En ik kijk af en toe naar de duiven die op de vensterbank (buitenkant dus ;-) ) zitten. Wat schetst mijn verbazing?? Dit keer zitten er 2 prachtige spierwitte duiven!! Alsof ze zijn ontsnapt bij een bruiloft vandaan... De ene duif zit heel nieuwsgierig naarbinnen te kijken. Voor mijn raam lopen ze heen en weer, alsof ze zich even heel goed willen laten zien - met hun mooie witte verenkleed! Niet lang erna komt één van de 'lelijke' grijze duiven weer op de vensterbank. En het lijkt net alsof hij de witte probeert weg te jagen. Wie zou er winnen?? Maar even later zie ik alleen nog één van de witte duiven. Mooi hoor. Zo'n heel ander soort duif voor het raam...

Op het balkon hangt een mezenkastje. Ik ben benieuwd of daar de komende periode nog iets te zien is. Ik hoop dat er ook echt mezen gaan 'wonen'. Lijkt me leuk als daar kleine meesjes uit zullen vliegen. Maar ik woon 4hoog, en ergens heb ik het idee dat mezen liever iets lager bij de grond hun nestje bouwen.
We zullen zien....

Zometeen maar eens aan de wekelijkse schoonmaak-/opruimbeurt. M'n huisje kan wel een metamorfose gebruiken ;-). Nog 1 kopje koffie, en dan aan de slag!

Fijn Paasweekend allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk ben je na dit paasweekend toch wat fitter.. helaas las ik je blogje net pas, hij verscheen net op mijn lijst, vandaar. Fijne avond nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Trudy: bedankt voor je lieve berichtje! 't Gaat weer de goede kant op.

    BeantwoordenVerwijderen