zaterdag 28 augustus 2010

Regen, regen, regen... even zon en dan weer regen....

Nu ik dit schrijf regent het alweer. Maar.... vanochtend scheen de zon!
Tijdens hardlooptraining hebben we (de loopgroep, waaronder ik dus ook) heerlijk in de zon een rustige duurloop gedaan. En, zoals vaker gebeurt, ons weer verbaast en verrast over het feit dat Nederland zo mooi is!! Niet alle delen van Nederland, ik geeft het toe. Maar toen we door het natuurgebied liepen, en alles was stil en heel groen (thanks, regen!) en er ineens een fazant langsliep.... dat is toch echt genieten!
Ik herinner me ineens iets grappigs en ook realistisch dat iemand eens zei. Die persoon zat in een loopgroep waar ik een paar jaar geleden lid van was. Na de training dronken we er altijd in het clubgebouw samen met de groep koffie/thee. Een man verbaasde zich over het feit dat zoveel mensen tegenwoordig met de auto naar de (dure!) sportschool rijden om te .... fietsen!! Ikzelf begrijp dat ook nog steeds niet. Waarom doen mensen dat toch?? En dan klagen over het weer in Nederland, of dat Nederland zo lelijk en vol is. Als je buiten loopt (of fietst of wandelt....) merk je dat het echt niet àltijd slecht weer is in Nederland, en dat zoveel plekken zo onwaarschijnlijk mooi zijn! Maar... ssssttt, vertel het alsjeblieft niet verder!!! Haha, want ik hou er erg van om in die stille natuur te lopen (of fietsen/ wandelen) - en ik vind het ook erg fijn om niet overal de sporen van de mens tegen te komen (o.a. lege blikjes en ander afval).

Goed, nu naar een héél ander onderwerp.
Nl. mijn onderhoudsabonnement voor de ketel. Natuurlijk wil ik er graag warm bij (blijven) zitten, en zo min mogelijk ellende met mijn verwarmingsketel hebben of krijgen. Dus.... ik sloot een onderhoudsabonnement af. Dit deed ik in mei (of was het juni?). Bij de inspectiebeurt bleek alles gelukkig helemaal in orde. Ik had niet anders verwacht, want de ketel is nog heel nieuw.
Nu keek ik deze week even op de website van het energiebedrijf - ik noem in dit stukje even geen namen. En, wat schetst mijn verbazing?? Wanneer je vóór 31 augustus een onderhoudscontract afsluit, ontvang je gratis een spaardouchekop met LED-verlichting! Alleen, ik heb er niks over gehoord of gelezen toen ik abonnee werd.... Vreemd! Ik belde naar dit bedrijf, en na controle van gegevens kreeg ik te horen dat ze de douchekop naar mij toe sturen. Gelukkig maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten